Modely TT

Zauhlovací výtah Benešov u Prahy TT

Zauhlovací výtah Teudloff
Všichni jistě znáte náš model popelové jámy. Toto zařízení slouží k vysypání popela parní lokomotivy. Popel je zbytek po spálení uhlí. A jak dostaneme uhlí do lokomotivy ?

No, třeba zauhlovacím výtahem. To je totiž právě nový model ve velikosti TT který vám představujeme.

Vývoj tohoto modelu byl velmi dlouhý a náročný. Stanovili jsme si totiž náročný cíl : Převést do modelu naprosté maximum detailů, a to při zachování jisté funkčnosti. Jak se nám to podařilo ? Posuďte sami.


Tentokrát vám nový model představíme trochu netradičně, a sice sérií několika fotografií. Důvodem je fakt, že nastal podzim. Jak to spolu souvisí ? Sice vzáleně, ale přece jenom. Podzimní doba předznamenává, že se rok blíží ke svému konci. A konec roku, to jsou přece Vánoční svátky, na které se těší každý modelář. Je to totiž ideální doba, kdy se za dlouhých zimních večerů věnovat svému koníčku, a nejlépe nad modelem, který se objevil pod stromečkem.

A to je ten důvod, proč momentálně namáme moc času na pořádný článek. Finišují totiž práce na sériové výrobě modelu zauhlovacího výtahu ve velikosti TT a současně i ve velikosti HO. Modely pro obě tyto velikosti bychom chtěli nabídnout včas Ježíškovi, aby je stihl doručit právě pod ten váš vánoční stromeček.

Zauhlovací výtah Teudloff Benešov u Prahy

Zauhlovací výtah v celé své kráse. Strojovna s otevřenými dvířky a schody do ní. V pozadí dvě točničky, které jsou součástí stavebnice a jeden ze dvou zauhlovacích vozíčků. Po kliknutí na tento obrázek se zobrazí větší a detailnější o luxusních rozměrech 1462 x 1950 pix., a datové velikosti cca 0,5 MB.

Zauhlovací výtah Teudloff Benešov u Prahy

Pohled z levé zadní strany. Zde jsou vidět i dvě kolejničky, ktré rovněž ve stavebnici najdeme. Koleje vypadají skutečně jako opravdové. Pražce a paty kolejnic jsou z leptu, hlavu kolejnice je provedena z měděného drátu o průměru 0,5 mm. I tento materiál je součástí.

Zauhlovací výtah Teudloff Benešov u Prahy

Pohled z pravé zadní strany. Zde je vidět druhá strana strojovny s velkým oknem a rozvaděčovými skříněmi. Nesmí chybět ani žebřík.

Zauhlovací výtah Teudloff Benešov u Prahy

Boční pohled. V dáli se na předváděcí desce rýsují obrysy dalších kolejnic. To předznamenává, že dvě kolejničky a dvě točničky není vše. Bude totiž možno zakoupit zvláštní upgrade, tedy stavebnici obsahující sadu kolejniček. To umožní vybudovat naprosto individuální kolejiště, a to co do rozsahu, tak i složitosti tvaru. V tomto upgrade budou totiž obsahem navíc i výhybky a oblouky.

Zauhlovací výtah Teudloff Benešov u Prahy

Opět přední pohled, tentokrát z druhé strany. Možná vás při pohledu na zauhlovací chobot napadne otázka, jak je složité odhadnout správný úhel polohy chobotu před jeho zalepením. Věřte, není to tak složité a řešení je jednoduché. Totiž, chobot se nelepí a jeho mechanismus, se stejnou funkcí jako ve skutečosti umožňuje úhel sklopení libovolně bez obtíží měnit. Po kliknutí na tento obrázek se zobrazí větší a detailnější o luxusních rozměrech 1462 x 1950 pix., a datové velikosti cca 0,5 MB.

Zauhlovací výtah Teudloff Benešov u Prahy

Zde vidíte detail vozíčku a výtahové klece. Aby byla klec dobře vidět pro účely předvádění, nebyla zabudována do výtahu. Jen tak mimochodem, skládá ce ze 6-ti dílů. Ve výtahu ji lze instalovat v jakékoli poloze, tedy v klidu v "přízemí", kdekoli po cestě, a nebo ve svojí horní poloze ve fázi vysypávání vozíčku.

Zauhlovací výtah Teudloff Benešov u Prahy

Kontrolní otázka. Co dělají kola vozíčku ? ... No přece se točí :-). Zde je na místě připomenout, že k dispozici bude i druhý upgrade set, a sice s vozíčky. Zauhlovací kolejiště tedy bude možné doplnit i o libovolný vozíčkový park. Toto řešení není samoúčelné. Jednak každému umožní, aby si rozsah, tvar a vybavení zauhlovacího kolejiště přizpůsobil svému depu nebo staničce (a svému kolejišti), ale vozíky s kolejemi se též výborně hodí jako vybavení popelové jámy.

Stavebnice opět obsahuje všechen materiál potřebný ke stavbě, tedy kromě leptaného plechu a různých drátků i obtisky.

Samozřejmostí je tradiční podrobný návod.

Obsah stavebnice :
Mosazný plech 120 x 175 mm tloušťky 0,3 mm a mosazný plech 75 x 135 mm tloušťky 0,16 mm s 79-ti leptanými díly ( celkem 115 + několik dílů navíc jako rezerva )
K tomu navíc další 3 bonusové díly.
Materiál pro další díly ( mosazná kulatina, čirá fólie, obtisky, měděné drátky ).
Podrobný stavební návod
Cena stavebnice : 730,- Kč

Objednávky přijímáme v e-shopu. Způsob dodání poštovní dobírkou, k ceně objednaného zboží se připočte částka 120,- Kč za dobírkové poštovné a balné.

| Autor: Železniční modely | Vydáno dne 16. 10. 2005 | 15150 přečtení | Informační e-mailVytisknout článek
Hlavní menu
Vyhledávání

Vyhledat text

Externí odkazy
Novinky
29.10.2012: Vrtací šablona HO Bp
Vrtací šablona k dispozici na e-shopu. Všechny související články zkompletovány.

01.10.2012: Nový e-shop spuštěn
Nyní je již možné objednávat prostřednictvním nového e-shopu.

02.06.2012: Kolejová váha TT opět k dispozici
Od teď je možné opět objednávat Kolejovou váhu v měřítku TT.

20.02.2012: Nefunkční e-shop
Vzhledem k změně na hostingovém serveru došlo k nefunkčnosti e-shopu. Do doby zprovoznění nové aplikace objednávejte prosím prostřednictvím e-mailu.

06.02.2012: Norimberk 2012
Krátká reportáž a fotogalerie z veletrhu v Norimberku.

20.11.2011: Nádražní záchodky Litovel
Nový model ve velikosti HO je k dispozici. Pozor, počet kusů první předvánoční série je omezený.

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server